NOWOŚĆ!! Język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Zmieniona podstawa programowa wychowania przedszkolnego wprowadza obowiązkowe, bezpłatne lekcje języka obcego dla przedszkolaków (Rozporządzenie z dnia 30 maja 2014 r., Dz. U. z dn. 18.06.2014 poz. 803). Pierwsze zmiany wejdą w życie już 1 września 2015 r. i obejmą wszystkich pięciolatków. Do roku szkolnego 2017/2018 stopniowo obowiązkiem nauki języka obcego objęte zostaną już wszystkie przedszkolaki.

Nauczyciele będą mieli czas do 31 sierpnia 2020 roku na zdobycie niezbędnych kwalifikacji pozwalających im na nauczanie języków obcych w przedszkolach.

 

Proponujemy Państwo udział w 3-semestralnych studiach podyplomowych prowadzonych pod patronatem Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim

Zmieniona podstawa programowa wychowania przedszkolnego wprowadza obowiązkowe, bezpłatne lekcje języka obcego dla przedszkolaków (Rozporządzenie z dnia 30 maja 2014 r., Dz. U. z dn. 18.06.2014 poz. 803). Pierwsze zmiany wejdą w życie już 1 września 2015 r. i obejmą wszystkich pięciolatków. Do roku szkolnego 2017/2018 stopniowo obowiązkiem nauki języka obcego objęte zostaną już wszystkie przedszkolaki.

Zmiany wprowadzane będą w następujących terminach:

Z dniem 1 września 2015 r. – 5-latki

Z dniem 1 września 2016 r.– 4-latki

Z dniem 1 września 2017 r.–3-latki

 

Nauczyciele, prowadzący zajęcia z języków obcych, oprócz obligatoryjnych kwalifikacji wymaganych do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach, docelowo będą musieli:

– wykazać znajomością języka obcego na odpowiednim poziomie określonym w Rozporządzeniu

– posiadać kwalifikacje do prowadzenia języka obcego na wczesnych poziomach edukacji

 

W związku z powyższymi zmianami i wymaganiami w stosunku do nauczycieli wychowania przedszkolnego (w szczególności dotyczący posiadanych kwalifikacji), Minister Edukacji Narodowej wprowadziłaokres przejściowy. Nauczyciele będą mieli czasdo 31 sierpnia 2020 roku na zdobycie niezbędnych kwalifikacji pozwalających im na nauczanie języków obcych w przedszkolach.

 

Proponujemy Państwo udział w 3-semestralnych studiach podyplomowych JĘZYK ANGIELSKI W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ prowadzonych pod patronatem Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim:

 

Czas trwania – 3 semestry

 Łączna liczba godzin: 440

Studia adresowane są do osób:

  • pragnących zdobyć kwalifikacje w zakresie nauczania języka angielskiego zgodnie z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku (Dziennik Ustaw nr 50, poz. 400)  w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, jak również  Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z dnia 6 sierpnia 2014 roku zmieniające w/w rozporządzenie.
  • posiadających dyplom ukończenia studiów magisterskich i licencjackich na kierunku pedagogicznym, posiadającym przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela, czynnych zawodowo nauczycieli oraz innych osób zainteresowanych zdobyciem dydaktycznych kwalifikacji do nauczania języka angielskiego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

 

Ogólne cele kształcenia:

Absolwent studiów nabywa umiejętności nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na I etapie edukacji, znajomość języka na poziomie B2, wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego, znajomości technik nauczania języka w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i na pierwszym etapie edukacji, wiedzy o historii, kulturze krajów anglojęzycznych.

 

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent:

w zakresie wiedzy:

  • Zna podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w zakresie nauczania języka angielskiego.
  • Zna przedszkole oraz szkołę podstawową jako środowiska wychowawcze oraz zna występujące w nich procesy edukacyjne jako zadania instytucjonalne i nauczycielskie.
  • Ma elementarną wiedzę o dydaktyce ogólnej oraz wiedzę przedmiotową i metodyczną w zakresie nauczania języka angielskiego na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także zna stosowane środki dydaktyczne ze szczególnym uwzględnieniem podręczników i środków multimedialnych.
  • Ma elementarną wiedzę w zakresie technik informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, stosowania programów multimedialnych, w tym tablic interaktywnych.
  • posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się

w zakresie umiejętności:

  • Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji zadań przedszkola i szkoły w zakresie pierwszego szczebla edukacji, a w tym do samodzielnego dostosowywania programów do pracy z dziećmi oraz do zmian zachodzących w rzeczywistości edukacyjnej.
  • Potrafi realizować programy ministerialne i inne specjalistyczne programy nauczania języków obcych.
  • Potrafi układać i oceniać programy autorskie – także programy kursów pozaszkolnych
  • Potrafi  korzystać z tradycyjnych i nowoczesnych pomocy naukowych w nauczaniu języka angielskiego.
  • Posiada umiejętność wyszukiwania i oceniania materiałów do nauczania języków obcych.
  • Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania (edukacji), posiada umiejętności pracy z grupą dzieci (klasą), umie indywidualizować zadania i dostosowywać działania edukacyjne do potrzeb dzieci.
  • Ma umiejętności uczenia się, tworzenia i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków edukacji.
  • Potrafi dobierać, oceniać pod względem przydatności i wykorzystywać materiały, środki i metody edukacji w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych) oraz wykorzystywać w procesie edukacji nowoczesne technologie, umie wykorzystywać scenariusze zajęć wychowawczych i dydaktycznych w przedszkolach i szkołach.

w zakresie kompetencji społecznych:

  • Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu we własnej pracy.
  • Posiada refleksje na tematy etyczne i świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
  • Jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy instytucji.
  • Ma świadomość troski o prawa dziecka oraz istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania dzieci
  • umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces;
  • jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela,

 

UWAGA:

program studiów podyplomowych obejmuje zajęcia z zakresu praktycznej nauki języka angielskiego i przygotowuje słuchaczy do przystąpienia do wybranego egzaminu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym zgodnie z Rozporządzeniem MEN. Zdanie tego egzaminu leży po stronie słuchacza, nie jest organizowane przez Uczelnię i nie ma wpływu na ukończenie studiów.

Od kandydatów nie wymagamy znajomości języka angielskiego, program studiów obejmuje jego naukę od podstaw do poziomu B2.

 

 

Pobierz FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

<< wstecz