Centrum Szkolenia
Samorządu i Administracji

Umiejętności interpersonalne w pracy socjalnej


 

KTO I DLACZEGO MOŻE SKORZYSTAĆ Z OFERTY SZKOLEŃ Z ZAKRESU UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH W PRACY SOCJALNEJ?

Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej z 12 marca 2004 r. prowadzenie i organizowanie działań związanych z pomocą społeczną jest zadaniem organów administracji rządowej i samorządowej. Celem polityki społecznej jest umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowych, których nie są w stanie same pokonać.

Proponowane szkolenie wpisuje się tematycznie w zakres szkolenia dla I stopienia specjalizacji zawodowej, tym samy szkolenie nie tylko podnosi kwalifikacje, ale i można je potraktować jako przygotowanie do specjalizacji zawodowej.

Zajęcia w głównej mierze prowadzone są w formie warsztatów, dzięki czemu uczestnicy szkolenia mają okazję opracowania rozwiązań bezpośrednio związanych z ich instytucjami.

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest nabycie przez osoby, których zakres obowiązków obejmuje prowadzenie treningów umiejętności społecznych, wiedzy i umiejętności w zakresie specjalistycznej pracy terapeutycznej, rozwijającej samodzielność oraz wzmacniającej integrację podopiecznych pomocy społecznej ze środowiskiem, w tym umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowanie nawyków celowej aktywności, prowadzenie treningu zachowań społecznych.

Czas trwania szkolenia:          

  • 16 godzin

 Formuła szkolenia:                 

  • Wykłady połączone z warsztatami.

 Program szkolenia:   

1. Umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań:

  • motywacja – podstawowe definicje
  • główne teorie motywacji (treści, procesu, wzmocnienia)
  • warunki gotowości do zmiany: zaufanie, akceptacja, chęć współpracy
  • partnerstwo i stopniowanie wsparcia
  • przyczyny oporu przed zmianą

2. Kształtowanie nawyków celowej aktywności

  • warunki efektywnej komunikacji
  • analiza zachowań a kształtowanie nawyków celowej aktywności
  • metody kształtowania zachowań (wzmacnianie, wygaszanie, modyfikowanie, itp.)

3. Prowadzenie treningu zachowań społecznych

  • trening zachowań: podstawowe definicje, formy i rodzaje
  • zasady planowania treningu zachowań społecznych
  • zasady prowadzenia treningu zachowań społecznych
  • dobór metod i technik prowadzenia treningu zachowań społecznych do specyficznych potrzeb podopiecznych pomocy społecznej
  • cechy dobrego terapeuty
  • wypalenie zawodowe u osób prowadzących trening zachowań społecznych

 Korzyści dla uczestnika:        

  • Materiały szkoleniowe dla Uczestników,
  • Zaświadczenie ukończenia szkolenia,
  • Zniżka 10% na szkolenie otwarte,
  • Kontakt z trenerem po zakończeniu szkolenia.

Rejestracja

Znajdź szkolenie


Kalendarium szkoleń

Wrzesień 2014 Poprzedni miesiąc Następny miesiąc
NdPnWtŚrCzPtSo
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Lokalizacja   /miejsca szkoleń

Alternate Text


Centrum Szkolenia Samorządu i Administracji