Poszerzenie wiedzy Uczestników szkolenia dotyczącej budowania i efektywnej współpracy zespołu w instytucjach pomocy społecznej. Zapoznanie od strony praktycznej ze specyfiką kierowania zespołem. Poznanie działań mających na celu podniesienie efektywności pracy zespołu.
CEL SZKOLENIA
Poszerzenie wiedzy Uczestników szkolenia dotyczącej budowania i efektywnej współpracy zespołu
w instytucjach pomocy społecznej. Zapoznanie od strony praktycznej ze specyfiką kierowania zespołem. Poznanie działań mających na celu podniesienie efektywności pracy zespołu.
Uczestnicy poszerzą wiedzę teoretyczną dotyczącą budowania zespołu i efektywnej współpracy zespołu w instytucjach pomocy społecznej w zakresie:
- Funkcji kierowniczych oraz warunków sprzyjających dobremu kierowaniu, cech osobowościowych
i kompetencji skutecznego lidera, przyczyn niepowodzeń działań podejmowanych przez kierownika - Stylów kierowania zespołem pracowniczym
- Ról w zespole pełnionych przez poszczególnych jego członków wg koncepcji M. Balbina
- Podstawowych przyczyn i źródeł konfliktów w zespole
- Typów i kanałów komunikacji w zespole
- Zasad zarządzanie własnym czasem oraz zasad efektywnego organizowania pracy zespołu
- Zasad delegowania zadań oraz ich kontrolowania
- Etapów rozwiązywania problemów przez zespół oraz technik rozwiązywania problemów przez zespół
- Głównych teoriach motywowania pracowników, czynnikach motywujących, płacowych
i pozapłacowych instrumentów nagradzania i motywowania pracowników
Uczestnicy podczas szkolenia zdobędą następujące umiejętności praktyczne związane z efektywnym kierowaniem zespołem:
- Określania i tworzenia warunków niezbędnych do skutecznego kierowania zespołem
- Prawidłowego identyfikowania konsekwencji stosowanego przez siebie stylu kierowania zespołem pracowniczym
- Określania cech i kompetencji pracowników niezbędnych do skutecznego wykonania zadania, podnoszenia skuteczności pracy zespołu poprzez przydzielanie zadań odpowiednio do cech
i kompetencji pracowników - Identyfikowania przyczyn konfliktu w zespole oraz dobieranie właściwych metod jego rozwiązywania
- Tworzenia warunków skutecznej komunikacji w zespole
- Efektywnego organizowania pracy własnej i pracy zespołu w tym prowadzenia narad
- Tworzenia procedur oraz skutecznego delegowania i kontrolowania delegowanych zadań
- Stwarzania warunków do efektywnego rozwiązywania problemów przez zespół pracowniczy
- Identyfikowania czynników motywujących pracowników oraz dobierania właściwych instrumentów motywowania i nagradzania