Presja otoczenia, coraz częstsze reportaże w mediach ukazujące nieudolną pracę kadry pomocy społecznej, rosnące wymagania, kontakt z osobami o postawach roszczeniowych sprawia, że praca w pomocy społecznej staje się coraz bardziej stresująca. Trudności dostarczają również ciągłe zmiany przepisów oraz stos dokumentów do wypełnienia. Znajomość metod i sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz zarządzania już powstającym konfliktem ułatwia zachowanie pracy, zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Na szkoleniu zostaną również poruszone kwestie wypalenia zawodowego jako zjawiska występującego w zawodzie pracownika pomocy społecznej.
Presja otoczenia, coraz częstsze reportaże w mediach ukazujące nieudolną pracę kadry pomocy społecznej, rosnące wymagania, kontakt z osobami o postawach roszczeniowych sprawia, że praca w pomocy społecznej staje się coraz bardziej stresująca. Trudności dostarczają również ciągłe zmiany przepisów oraz stos dokumentów do wypełnienia. Znajomość metod i sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz zarządzania już powstającym konfliktem ułatwia zachowanie pracy, zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia. Na szkoleniu zostaną również poruszone kwestie wypalenia zawodowego jako zjawiska występującego w zawodzie pracownika pomocy społecznej.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy Ośrodków Pomocy Społecznej, Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie.
Cel szkolenia:
- Zapoznanie Uczestników szkolenia z charakterystyką pracy z trudnym klientem pomocy społecznej.
Czas trwania szkolenia:
- 1 dzień
Formuła szkolenia:
- Wykłady połączone z warsztatami.
Korzyści dla Uczestnika:
- Nabycie umiejętności rozpoznawania i reagowania na konflikty powstałe w pracy z trudnym klientem pomocy społecznej,
- Zapoznanie się ze znaczeniem asertywności w pracy z klientami pomocy społecznej,